Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


24 óra a halálig (24 Hours to Live) akció thriller - Bemutató dátuma: december 21.

2017.12.16
Képtalálat a következőre: „24 óra a halálig (24 Hours to Live) akció thriller -  Bemutató dátuma: december 21.”

 

 

24 ÓRA A HALÁLIG

A Film by Brian Smrz

Production Notes

 

A többszörös Oscar-jelölt, Ethan Hawke (Before Midnight, Boyhood) a főszereplője a nemzetközi színészekkel teli „24 óra a halálig” (24 Hours to Live) akció thrillernek, aminek a producerei Bazil Iwanyk és Kent Kubena, a Thunder Road Pictures, valamint Greg Gouda Ouanhon, a Mark Gao Foundation Films nemzetközi elnöke, és aki egyben a film teljesen finanszírozásáért is felel. A „24 óra a halálig” (24 HOURS TO LIVE) főproducere Jon Kuyper (Production Supervisor, Mad Max: Fury Road).

 

A film Brian Smrz rendezői debütálása, aki már több ízben bizonyított mint másod rendező, olyan szuper hollywoodi produkciókban, mint az X-Men: Apocalypse és a Fantastic Four.

 

A magas oktánszámú filmet Zachary Dean készítette, Ron Mita és Jim McClain eredeti forgatókönyve alapján, amely Hawke karakterét, egy gyilkost követ nyomon, akinek esélye van a megváltásra, miután munkáltatója ideiglenesen újra életre kelti, rögtön azután, hogy a munka során meghal.

 

Hawke mellett szerepel még a kínai színésznő, Xu "Summer" Qing (Looper), Paul Anderson (The Revenant) és Rutger Hauer (Blade Runner).

A kreatív csapat közé tartozik az operatőr, Ben Nott, A.C.S (Predestination), az Oscar díjas gyártás tervező: Colin Gibson (Mad Max: Fury Road), a Primetime Emmy győztes jelmeztervező: Kate Carin (Gettysburg), és a szerkesztő: Elliot Greenberg (Krónika).

 

 

SZINOPSZIS

 

"Travis Conrad" (Ethan Hawke) egy leszerelt elit katona akit teljesen megtört a felesége és a kisfia tragikus halála, amikor is egy korábbi társa "Jim Morrow" (Paul Anderson) felkeresi egy olyan ajánlattal, amelyet nem tud visszautasítani. Morrow jelenleg egy hatalmas és titokzatos katonai vállalkozónak, a Red Mountain-nak dolgozik, aki felbérelné Travist egy rendkívül veszélyes, de rendkívül jövedelmező, bérgyilkosságra. Travis elfogadja a titkos feladatot, ám a terv teljes káoszba fullad, amikor rálőnek és ezáltal meghal egy hasonlóan képzett Interpol ügynök, "Lin Bisset" (Xu Qin) keze által, épp abban a pillanatban, amikor befogta a célpontot.

 

Már épp azt gondolnánk, hogy Travisnak annyi, lehúzhatjuk a rolót, akkor egy műtőben ébred fel, a teste újra életre kel – a Red Mountain vadonatúj, rendkívüli és kísérleti orvosi eljárásának köszönhetően 24 órát kap... ami rengeteg idő Morrow-nak arra, hogy megkapja Travistől a célpont infókat, amiket csak ő tud.

Így, hogy a régi haverja elárulta, Travis elhatározza, hogy jóváteszi azt a sok hibát amit élete során elkövetett. A végső óra ketyegésével elindul, hogy megmentse az Interpol-ügynököt, és ezzel egyidejűleg, egy végső tüzes összecsapásban, tönkre tegye a Red Mountaint.

 

 

A GYÁRTÁSRÓL

 

A „24 óra a halálig” (24 HOURS TO LIVE) történetének erős emberi vonatkozása keltette fel a Thunder Road Films producer, Kent Kubena figyelmét, amikor elolvasta Ron Mita és Jim McClain forgatókönyvét, aki a történetet eredetileg Washington DC-be képzelték. „A film az akciófilm műfajánál sokkal több” – mondja Kubena.

 

Jon Kuyper főproducer, a filmet szórakoztató meseként írja le, amit átsző valamiféle erkölcsiség és költőiség. „Ez a költőiség Ethan Hawke karaktere, Travis Conrad törekvése, hogy a földön töltött utolsó 24 órájában élni szeretne a megváltás lehetőségével. A közönség nagyon személyes, szinte érzelmes utazásra indul ezzel a karakterrel a sok akció közepette.”

 

„A film törekszik arra, hogy a szereplők emberiességét domborítsa, minél realisztikusabbá téve őket” - mondja Gregory Ouanhon producer, aki biztosítani akarta, hogy a film minél valóságosabb legyen, miközben a közönség egy érzelmi hullámvasúton élvezi az akciódús jeleneteket.

Az elem, ami egészen egyedivé varázsolja ezt a filmet, az ez a kifürkészhetetlen, mély koncepció. Brian Smrz rendező reflektál az előfeltevésre: „Te mit tennél, ha csak egy napra visszatérhetnél a halálból?” Egy olyan emberrel van dolgunk, akinek megadatott a megváltás, van rá 24 órája. Ez voltaképp egy történet egy ember utazásáról, arról, hogy megtalálja magát, hogy ki is ő valójában, honnan jött, mi jó benne, és mit veszített el, amikor meghalt a családja.

 

A film Smrz első rendezése. Smrz, akit nagyra becsülnek kaszkadőrművészi munkái miatt, többek között az X-Men: Apocalypse, a Vasember 3, a „Rise of the Planet of the Apes” és a Live Free Or Die Hard című filmjeiért, azonnal megérezte, foglalkozni akar evvel az anyaggal. „A gondolat, hogy egy fickó újra életre kell, hogy megváltást kapjon, már eleve mulatságos kezdet. Tetszett a barátság, az árulás, a gyilkosok közti tisztelet, és ezek, az életre keltett fickó fogalmával kombinálva nagyon szórakoztatónak tűntek számomra.”

 

Az akciófilm műfaja, a nagysebességű autós üldözések, a halálos áldozatok, a lövöldözések mind nagyszerű fizikai bátorságot igénylő területek. Bár ezek mind megtalálhatóak a filmben, Smrz nagyszerűen fonja őket össze az egyszemélyes megvilágosodás keresésével.

Ennek a megvalósításához, Smrz teljes művészeti szabadságot kapott. Ezúttal inkább hitelességére koncentrál, és úgy dönt, hogy nem támaszkodik túlzottan a különleges effektekre. „Szeretem, hogy van egy R-rated film, valós akcióval, mert manapság annyi a CG, aminek őszintén, nem vagyok valami nagy rajongója. Bár az eddigi munkám többsége nagy költségvetésű CG filmek voltak, a szívem az igazi akció felé húz, azért nagyon szórakoztató, hogy lehetőségem volt, az R-minősítés miatt, kicsit grafikusabb és hitelesebb lenni.”

Smrz nagyon örült, hogy a producerek helyet hagytak neki a kísérletezésre és hogy olyan cselekmény-orientált filmet készítsen, amit csak ő tud. „Tényleg rengeteg mozgásteret adtak, hogy elkészítsem azt a filmet, amit akartam. Mint filmes, ez óriási bónusz.”

Smrz hangsúlyozza, hogy jó volt együtt dolgozni a filmgyártókkal. Az Oscar díjas gyártás tervező, Colin Gibson azt állítja, hogy „Ethan is sok tapasztalattal rendelkezik, és szorosan együttműködött Brianel mind a cselekvés, mind a karakterfejlesztés során. Az együttműködés lényege az volt, hogy a lényegében akciófilm másfajta közönséggel is jól rezonáljon.” 

 

 

A FILM VILÁGA

 

„Pár éve Fokvárosban forgattunk és teljesen beleszerettünk a területbe, és ehhez a nagyon egyedi koncepcióhoz - egy erős emberi dráma, akciófilm műfajban – valami nagyon különlegeset akartunk - így Fokváros, mint a film díszlete, egyedülálló döntés volt és az elbeszélés kulcsfontosságú része”- mondja Kubena.

Kuyper, aki sikeresen leforgatott már nyolc filmet a városban, amely egyike a világ legnépszerűbb off-shore forgatási célpontjainak – a változatos helyszínei miatt – azt mondja: „az egyik legérdekesebb dolog számomra hogy Fokvárost végre mint Fokváros veszem fel, ez ritka, és mindig is szerettem volna kipróbálni.”

A tény, hogy Fokváros az elbeszélés kibontakozásának ilyen kulcsfontosságú része lett, megkülönböztető jelleget kölcsönöz. „A legtöbb filmes, akik filmeket és reklámokat forgatnak Fokvárosban, gyakran más helynek állítják be a várost. Célunk az volt, hogy megpróbáljuk bemutatni a várost olyannak amilyen; a rengeteg színt és a kontrasztos kultúrát.”

 

Gibsont az is inspirálta, hogy - a pusztán a város és környéke sokszínűsége miatt is – Fokváros egy olyan vászonként szolgált, amely számos más hellyé átalakítható. „Forgattunk a völgyben, a lagúnákban, a tengerparton, és a Khayelitsha nevű településen is, ami a város közvetlen közelében van. Ezek mind rengeteg színes réteget, élénk kultúrát és különböző közösségeket adtak a filmnek. A régi városépületeket használhattuk mint az ENSZ épületei, a jó oldalon álló Interpol kontra a Red Mountainban gonoszainak székhelye.

Gibsont a régi építészet egy része nagyban isnpirálta: „ a gyönyörű régi gyarmati épületek, régi udvarházak és városháza mind nagyszerű történelmi helyszínek ahol a mi sztorink kibontakozhatott.”

A baljós Red Mountain székhelyéül Gibson egy futurisztikus, kissé katonai, ipari komplexumot hozott létre. A történelmi épületekkel kontrasztot alkotva, Gibson azt mondja, hogy ez volt eddig a legérdekesebb helyszín építse. „Eredetileg valós helyszínt képzeltünk el, de végül nem jött össze. Így építettünk egyet, és minél többet építesz, annál többet robbanthatsz fel – mivel Fokvárosnak csak bizonyos területein engedélyezték a robbantásokat. Saját díszletnél, viszonylagos nagyobb szabadságunk volt a történet végső leszámolási jelenetéhez. A környezet hatással van a cselekményre.

 

Gibson, aki Oscar-díjat kapott George Miller többszörösen Oscar-díjas Mad Max: Fury Road-i filmjének tervezéséért, mindig törekszik arra, hogy műfajukban egyedülálló tereket hozzon létre, így fokozva a jeleneteket és karaktereket. „George mindig azt mondja ’keresd a lila tehenet a csordában.’ A „24 óra a halálig” filmben, amennyire csak lehetett, új referenciákat kerestünk, hogy ne ismételjünk magunkat, és ne legyenek könnyű válaszok.”

 

 

ÁBRÁZOLÁSOK

 

A szereposztás egy halom nemzetközi tehetséget hozott össze, így a film egyszerre hiteles és világméretű presztízs.

A filmkészítők szerencséjére, sikerült a generációnk egyik legnagyobb színészét, Ethan Hawke-ot a vezető szerep, Travis Conrad szerepére leszerződtetni. „Ethant egy olyan személy szerepébe osztani, aki a saját vesztesége okozta zűrzavarával gyötrődik, és mellette akcióhős is, könnyű döntés volt” - mondja Kuyper. „Ethan nagyon izgatott a filmért, a fizikai kihívások miatt is, hiszen ez ritkán adataik meg neki.”

 

Smrz értékeli, hogy Hawke nagyon autentikusan állt az ex-katonai ember szerepéhez, akit a Red Mountain magánbiztonsági szervezet bérel fel gyilkosnak, amely egyenlő részben oka Travis halálának és feltámadásának. „Ethan otthonosan mozog az akciókban, amelyben a karaktere részt vesz, nagyon erős érzéke van ahhoz, mi a valóság, és ehhez tartja magát, így még akkor is, ha a szkript nagyon túlzó, Ethan földhözragadtsága mégis hihetővé teszi azt.”

 

Hawke azt mondja, őt a narratíván kívül, a mély emberi történet vonzotta a szerephez. „Van egy emberünk, aki haldoklik, egy olyan személy, akinek a cselekmény során lehetősége nyílik arra, hogy jobban megnézze magát a tükörben, és látva azt akivé vált, aki nem tetszik neki, csak néhány óra áll rendelkezésére, hogy megpróbáljon ezen változtatni, javítani.”

„Ethan nagyon együttműködő a jelenetek átdolgozásában, ha arról van szó, kiveszünk egy egész párbeszédet, hogy csak egy nézés legyen helyette. Szereti a kaszkadőr munkát is, és az akcióinak nagy részét saját maga végzi. Nincsenek széles felvételek a kaszkadőrrel az előtérben, így sokat fogjuk látni az arcát.”

 

Hawke képessége, hogy teljes mértékben belemerülni a kreatív folyamatba, kulcsfontosságú szerepet játszott a film elkészítésében. Kuyper: „Ethan mindenkivel jól kijön, nagyon együttműködő, jól ismeri a karakterét, tudja, hogy ki ő, és elvégzi a házi feladatát, nagyszerű energiája van, és nagyon keményen dolgozik.”

„Az akció filmek túl gyakran csak az akcióra támaszkodnak, és nincs benne színészi munka” - tette hozzá Gibson -, „ezért rendkívül szerencsések vagyunk, hogy Ethan nemcsak a tehetségével járult hozzá a filmhez, hanem komolyan érdekelte a film sikeressége. Teljesen belemerült abba, hogy izgalmas és menő legyen az akció jelenet, de közben hű maradt a karakterhez, annak önmaga keresésének a történetéhez.”

 

Hawke osztja azt a véleményt, hogy egy magasan képzett gyilkos, és ex-katona szerepéhez létfontosságú, hogy a színész magabiztosan bánjon a fegyverekkel, ami ugye, elkerülhetetlenül része egy akciófilmnek. „Pályafutásom során rengeteg jó és rossz fegyver tréningem volt filmekben, és ez tényleg ősi. Ha megnézzük a Julius Cesar vagy a Hamlet vagy a Macbeth halottjait, a fizikai erőszak elemei az elbeszélésekben mindig ott vannak, és mindig is részei lesznek annak. Mindig szeretnénk olyan életeket látni, amik cselekménydúsabbak mint a miénk”- magyarázza Hawke.

 

Smrz hozzáteszi, hogy Ethan nagyon jól kezeli Travis karakterét, amikor felismeri a megváltás lehetőségét, és hogy erre 24 órája van. „Egy olyan ember utazására viszi a közönséget, aki utolsó leheletével, kétségbeesetten próbálja kijavítani tévedéseit, ez egy erőteljes előadás.”

A film multikulturális szereposztásába tartozik a kínai színésznő, Xu ("Summer") Qing, akit a Fundamental Films, a finanszírozó cég hozott a projektbe. Smrz ünnepli Summer hatását a filmre: „Csodálatos, vele együtt dolgozni és jó, hogy nemzetközi elemet ad a filmnek.”

Summer „Lin Bisset” karaktere szakképzett Interpol-ügynök, aki Hawke Travis Conrad alakját akarja levadászni. „Egy rendkívül szép ember, aki hihetetlen munka etikával rendelkezik” - mondja Kubena -, „nagyon ismert színésznő Kínában, és eltökélt szándéka, hogy ezzel a projekttel nyugati nézőket is meghódítsa. Mivel ez volt az első igazi nyugati filmje, így kétségtelenül új elemet tett le az asztalra.”

 

Bisset ügynök létfontosságú hatással van Travisre. Karaktere a film materiális és emberi mivoltának a katalizátora. „Travis szemszögéből nézve, Bisset karaktere a történet sarkalatos pontja.” mondja Hawke – „ő változás ügynöke. Travis könyörületessége iránta az, ami elindítja a pozitív láncreakciót az életében. Amikor Travis szándékosan elkezd törődni vele, rájön, hogy mégsem halott.”

A Bissetet számos feszes akció jelenetbe beraktuk, „ezek Summer számára nem okoztak gondot” - mondja Kuyper. „Minden kaszkadőr munkát saját maga csinál, és mint sok más kínai színésznő, nagyon jó mozgáskultúrával rendelkezik, így az akció jelenetek nem terhelték, és ráadásul nagyon jól bánik a fegyverrel is!"

 

A brit színész, Paul Anderson az Oscar díjas „Revenant” szerepe után tett szert a nemzetközi hírnévre. A „24 óra a halálig” filmben, Anderson játsza „Jim Morrow”-t, mint Travis legjobb barátja és kollégája. Miután egymás mellett harcoltak a hadseregben, a kapcsolatuk mélyre nyúlik vissza. Miközben Travis a családja elvesztésének fájdalmaival foglalkozik, Morrow felajánlj neki egy bérgyilkosi munkát a „Red Mountain” szervezettől.

„Paul egy nagyon érdekes, bonyolult, zseniális és vidám fickó” - mondja Kubena -, „sokkal többet hozott a szerepbe, mint egy pusztán "legjobb barát", amit bármely más filmben megtalálni. Valódi bajtársiasság és baráti ugratás van Paul és Ethan között, ami egy olyan testvériség érzését hozza létre, amely fontos része a narratívának. Nagyon fontos volt a történet számára, hogy a Morrow karakterét úgy ábrázolják, ahogy azt hidd, régi barátok Travisszel.”

 

Kuyper megerősíti: „Paul egy erős színész és dolgozott már jónéhány nagyon intenzív színésszel. Azt kell mondanom, hogy eléggé levágta a karaktert. Ami le van írva, mint karakter ábrázolás, az valóban csak akkor tud élni, ha egy dinamikus színész játssza a szerepet.”

Mint született brit, Anderson egészen más energiákat képvisel, mint az amerikai színész, Ethan Hawke. Summer mellett, a karakterek multikulturális jellege is fokozódik. A nemzetközi színészi gárdát erősíti az ír színész, Liam Cunningham, akit „Sir Devos” szerepéből ismehetünk, a sikeres „Trónok harca” (Game of Thrones) televíziós sorozatból.

 

Cunningham „Wetzler” karaktere a Red Mountain szervezet félelmetes vezetője és Travis feltámadásának okozója. Cunningham úgy írja le Wetzler karakterét, mint Travis bábmestere. „Nem minden az, aminek tűnik. Travis megtudja, hogy Wetzler nagyban befolyásolta a múltjában bekövetkezett eseményeket, Travis választásaival szemben, aki később visszajön, hogy Wetzler seggébe harapjon, mert hiszen ő a legjobb alkalmazottja, a legjobbak közt is a legjobb. Ennek ellenére, az erejét azon ember ellen fordítja, aki megalkotta őt! Ez kicsit olyan, mint a Frankenstein.”

Hawke szerint „egy film csak annyira jó, mint a benne szereplő rosszfiú”, és Kuyper hozzáteszi: „Liam egy nagyon jó rossz ember, nem is tudtunk volna jobb választást a gazember szerepére.”

Smrz nagyra becsüli szerencséjét Cunningham megszerzésében. „Nagyon izgatott voltam, amikor csatlakozott a projekthez. Amit játszik, az lehetne akár egy egyszerű, tipikus rosszfiú is, de Liam olyan erőt és méltóságot ad a karakternek, ami megronthatatlanná teszi a gazembert. Ez egy relatív kis szerep, de szükségünk valakire, akinek ilyen ereje van, ahhoz hogy hihető, valós legyen. Nélküle a film összeomlana.”

 

 

A TÖRTÉNET MEGFILMESÍTÉSE

 

Smrz hírneve az akció-műfajban izgalommal töltötte el a producereket, amikor úgy döntött, hogy megrendezi a történetet. Kuyper hangsúlyozza, hogy Brian Smrz „már réges rég rendezne kellene. Öröm volt vele dolgozni.”

„Brian mindig is a háttérben volt, és ez most remek alkalom volt arra, hogy az előtérbe hozzuk, és remélhetőleg egy nagyszerű, első osztályú rendezőként indítsuk el” - mondja Kubena.

Smrz óvatosan mérlegeli az akció elemeket, hogy azok nehogy háttérbe szorítsák Hawke karakterét, akinek élete utolsó 24 órájás küzdelmeit kísérjük nyomon. „Brian szenvedélye az akció, bensőséges viszonyan van az akciódús jelenettek” mondja Hawke, aki hozzáteszi, hogy amikor elhatározza, hogy részt vesz egy filmben, megpróbálja „kiszimatolni” hogy az emberek mennyire őszintén szeretik a filmeket. „Mert ha szereted a filmeket, és a megfelelő csapat áll mögötted, akkor valami igazán értékeset alkothatsz, van egyfajta energia, ami kell egy jó filmhez, és úgy éreztem, hogy Brianban ott van ez a szenvedély.”

 

Cunningham megjegyzi: „Brian nagyon jól vezeti a forgatást, semmilyen nyomást nem érzel, csak meg kell érkezned és tenni a dolgod. Hihetetlenül tisztelettudó, és nagyon élveztem azt, ahogy egy-egy jelenetet felépít valamint a munkához való hozzáállását. Olyan környezetet teremt, amelyben a színész teljesen belemerülhet a történetbe.”

Gibson úgy véli, hogy az évek tapasztalatai és az akciójelenet szekvenciák ismerete teszik Smrz megközelítését eredetivé. Gibson, aki úgy véli, hogy „a film olyan, mint a költészet és a rendező a költő”, azt mondja: „a jó és rossz költészet közötti különbség, hogy a jó költészet több emberrel rezonál. Írhatsz olyat, ami remekül hangzanak számodra, de ha azt valóban fl tudod tárni a közönségnek, amelyre több ember válaszol és reagál, és azt tudják mondani, hogy ’igazad van, pontosan így érezném magam’ ez a valódi különbség, és mi erre törekedtünk.”

 

 

AKCIÓ JELENETEK

 

Smrz elismeri, hogy bár az akciójelenetek elengedhetetlenek egy jó akciófilmhez, „itt nem ezek voltak a legfontosabb elemek, és az időbeli korlátok miatt sem tudtuk ezeket új szintre emelni. Ennél is fontosabb, hogy valójában nem is hiszem, hogy a narratívának jót tett volna. Ez nem egy Halálos iramban akciófilm. Azt akarom, hogy az akció hihető legyen, és illeszkedjen a drámai történet komponenséhez és a karakterekhez, ezeket támogatva, erősítve. Ha úgy gondolod, hogy az akció valószínűleg a karakterek köré épülnek, akkor az sokkal erősebb, mint csak úgy, az akció jelenet kedvéért berakni valamilyen akciót, ezért úgy érzem, mindent megtettünk, hogy egy izgalmas filmet készítsünk.”

Gibson imádja, hogy a filmben szereplő akciók serkentőek: „mégis csak véges, hogy mennyi féle képpen lehet macskát vagy embert ölni, de az egyetlen dolog, amiben mi, emberek igazán nagyon jók vagyunk, az hogy miként tudjuk egymás bántani, ezért reméljük, hogy sikerült változatos, izgalmas új elemeket berakni, ami valóban rezonál az emberekkel; és valami frisset nyújthat egy meglehetősen régi műfajban.”

 

Miután megannyi akciójelenetet megrendezett már, a Smrz által rendezett autóbalesetek és a fegyvercsaták kifinomultak voltak, de a rendező azért megjegyezte: „Hozzáadtam néhány egyedi dolgot azért; például készítettem néhány stilisztikai akciójelenetet, amelyekről úgy gondoltam, jól működnének, különböző lencséket és különböző kamerákat, sebességet használtam. Egy adott jelenetet lassított felvételben vettünk fel, de nem cselekmény miatt, hanem a drámai határ értelemben, hogy Ethan karakterének szemszögéből mutathassam.”

Kuyper, akinek a munkája közzé tartozik George Miller epikus Mad Max: Fury Road-ja is, magyarázza, hogy a Smrz autós üldözési komponenseknél sok különböző platformot állított fel.

„Általában az akció filmek célja, hogy minél többet belerakj; biztonsági vonatkozásban, vagy csupán csak a fizika és az idő miatt, meg azért, mert az idő pénz, és ez nem egy masszív produkció. Így, egy ilyen kisebb független film esetében, a vizuális effektek hasznosak számunkra, főleg a fegyveres jeleneteknél. Egyébként a legtöbb üldözési szekvenciánk és a nagyszabású akciók gyakorlatiasabbak, és itt igyekeztünk időt, pénzt és energiát ráfordítani.”

 

A Vizuális Effektek vezetője, David Nelson (Mad Max: Fury Road) beszél ezen effektek elemeiről. „Számos autós hatással, különböző fegyveres tüzeléssel és a színészek dinamikus akciójeleneteivel próbáltuk minél autentikusabbá tenni a felvételeket.”

Nelson arra a jelenetre utal leginkább, amelyben a főhős, Hawke (Conrad) egy autóval szó szerint keresztül hajt a Red Mountain épületén. „Nagyon sok követelmény volt, amire figyelnünk kellett a Red Mountain épületével kapcsolatban. Van egy helyszín itt Fokvárosban, ahol ezt megtehetjük, de az nem a fogatási helyszín - ahol az épület többi része volt.”

Minden akció ami felvezet az ütközés pillanatáig, azt a meglévő épületben forgatták, ahol Nelson csapata összegyűjtötte az összes megfelelő adatot a világítást, a tükröződés és a méreteket illetően, amiket a jelenet megkövetelt. „Tehát amikor a meglévő épületben forgatunk, össze tudjuk hasonlítani az anyagokat, majd létrehozhatunk egy CG struktúrát, amely illeszkedik ehhez a helyhez és megfelel a különböző felvételek fényviszonyainak.”

 

„Elengedhetetlen, hogy a különböző részlegek között a szakértelem megosztott legyen, csak azokat a rétegeket adjuk hozzá, ahol a felvételeket nem lehet egyidejűleg felvenni, akár a kulcsfontosságú szereplők miatti biztonsági okokból, akár a kamerák fizikai logisztikája miatt. Biztosítanunk kellett, hogy a valódi elemek mindegyike illeszkedjen, és képesek legyünk minden elemet a végén simán összeilleszteni.”

 

 

 

 

 

 

forrás: Sajtóközlemény