Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Elektronikus sportfesztivált rendeznek Magyarországon a V4 országok részvételével

2017.12.19

Képtalálat a következőre: „Elektronikus sportfesztivál”

 

 

V4 Future Sports Festival címmel március 23-25. között Budapesten rendezik meg Magyarország első, világszínvonalú nemzetközi tornáját az e-sport területén, amelyre a V4 országok (Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia) játékosai nevezhetnek. A „Jövő sportja - a sport jövője” szlogennel induló nemzetközi sportesemény a visegrádi országok kiemelkedő e-sport rendezvénye kíván lenni. A tornát az Egymillióan a magyar esportért Egyesület rendezi meg a Digitális Jólét Program támogatásával.

 

A tervezetten 1 millió euró összdíjazású versenyre a 4 visegrádi ország e-sportolói egyéni és klubcsapat szinten, 4 játékban és számos sportágban nevezhetnek. A fesztivál nem csak a profi sportolóknak biztosít részvételi lehetőséget, de figyel a hétköznapi játékosokra is. Januártól már elérhető a rendezvény honlapja, ekkortól regisztrálhatnak majd a játékosok és a nézők az egyébként díjmentesen látogatható tornára. A V4 Future Sports Festival-on bemutatkoznak a hagyományos versenysportok, valamint a jövő sportjai is, de helyet kap egy szakmai konferencia is, ahol a sport és az e-sport kapcsolata mentén beszélgetnek majd a régió szakértői.

 

Az elektronikus sport nem csupán a jövő ígérete, hanem már most is a szórakoztatóipar, és azon belül a gaming ipar egyik leggyorsabban növekvő területe. Az elektronikus sportokat is kutató Superdata cég előrejelzései szerint az e-sport piac 2017-re világszinten meghaladta az évi 1,5 milliárd dolláros összértéket, egyes versenyek díjazása már átlépte a millió dolláros küszöböt. A díjazás mellett a tornák offline és online nézőszámai is emelkednek: a League of Legends játék világbajnoki döntőjét 2017-ben az előzetes adatok szerint több mint 60 millió néző nézte világszerte, amivel több hagyományos sportágat is maga mögé utasított.

 

A nemzetközi trendekhez hasonlóan Magyarországon is egyre bővül az e-sport ismertsége és népszerűsége. A legfrissebb hazai kutatás szerint a videojátékok iránt érdeklődő magyarországi közönség 3,6 millió fő, ebből a legaktívabb célcsoport 1,335 millió, 18-35 év közötti férfi. Ugyanebben a célcsoportban, a magyar e-sport társadalom mára 295 ezer főt számlál. Ez a közösség több e-sport játék követőiből és a játékok nézőközönségéből tevődik össze.

 

Az e-sport társadalmi védnöke és egyben a rendezvény arca Cseh László olimpiai ezüst- és bronzérmes, világ- és Európa-bajnok, százszoros magyar bajnok úszó, aki maga is szenvedélyes játékos.

 

 

 

 

 

forrás: Sajtóközlemény